Algemene Voorwaarden voor de Onlinediensten van McDonald's België
Laatst bijgewerkt: 1 augustus 2024
BELANGRIJK: LEES EN BEGRIJP DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN ("VOORWAARDEN") ZORGVULDIG. DEZE BEVATTEN BEPERKINGEN OP DE AANSPRAKELIJKHEID VAN McDONALD'S EN ANDERE BEPALINGEN DIE VAN INVLOED ZIJN OP UW RECHTEN.
Door het installeren, openen of gebruiken van websites, mobiele apps, e-mailnieuwsbrieven en abonnementen, en andere digitale eigendommen waarop deze voorwaarden zijn geplaatst of waarnaar wordt verwezen (gezamenlijk "onlinediensten"), gaat u een bindende overeenkomst aan met McDonald's Restaurants Belgium NV, met maatschappelijke zetel te Airport Plaza Stockholm Building – 5th Floor, Leonardo Da Vincilaan 19 A, 1831 Diegem, België, BTW-nummer BE 0417.475.429 ("McDonald's", "wij" of "ons").
U moet ook onze Privacyverklaring raadplegen waarin wordt beschreven hoe we informatie verzamelen, gebruiken en delen.
De onlinediensten zijn niet bedoeld voor gebruik door, of gericht op, personen jonger dan 13 jaar. U moet minstens 13 jaar oud zijn om de onlinediensten te gebruiken. Als u minstens 13 jaar maar nog geen 18 jaar oud bent (of de wettelijke meerderjarigheidsleeftijd indien verschillend in uw rechtsgebied), dan moet u deze voorwaarden samen met uw ouder of voogd doornemen en zij moeten akkoord gaan met deze voorwaarden en ze begrijpen om u in staat te stellen de onlinediensten te gebruiken.
Als u of uw ouder of voogd niet akkoord gaat met deze voorwaarden moet u onmiddellijk stoppen met het gebruik van de onlinediensten en McDonald's verzoeken om elk onlinedienstenaccount dat u heeft aangemaakt te sluiten. U kunt een accountverwijdering aanvragen door een e-mail te sturen naar data_privacy@be.mcd.com. Vermeld het e-mailadres van het account dat u wilt verwijderen.
1. Over de onlinediensten.
Beschikbaarheid van producten en diensten. McDonald's producten en diensten zijn beschikbaar in veel delen van de wereld. De onlinediensten kunnen echter producten en diensten beschrijven die niet wereldwijd beschikbaar zijn.
Houd u aan de verkeersregels. Wanneer u de onlinediensten gebruikt, moet u zich houden aan de verkeersregels en alle van toepassing zijnde regels en voorschriften. U MAG DE ONLINEDIENSTEN NIET GEBRUIKEN TERWIJL U RIJDT OF ACHTER HET STUUR OF HET BEDIENINGSPANEEL ZIT VAN EEN VOERTUIG DAT IN BEWEGING IS OF NIET IN “GEPARKEERD” STAAT. In het belang van de veiligheid mag u de onlinediensten alleen gebruiken wanneer dit rechtmatig en veilig is om te doen.
U bent verantwoordelijk voor uw apparaten en accounts. U bent verantwoordelijk voor alle apparaten, software en diensten die nodig zijn om de onlinediensten te gebruiken. McDonald's garandeert niet dat de onlinediensten volledig functioneren op een bepaald apparaat of met een bepaalde software. U bent ook verantwoordelijk voor alle berichten- en datakosten, toeslagen en belastingen voor uw gebruik van de onlinediensten, inclusief wanneer we met u communiceren via sms, e-mail of andere door u gekozen middelen. U mag de onlinediensten alleen gebruiken met apparaten die u bezit of controleert en alleen met het geautoriseerde besturingssysteem (bijv. Apple iPhone OS voor Apple-apparaten). Als u een onlinediensten-account aanmaakt, bent u verantwoordelijk voor het beveiligen van het account en voor alle activiteiten onder het account. U mag slechts één onlinediensten-account gebruiken en moet uw accountgegevens te allen tijde accuraat houden.
McDonald's recht om de onlinediensten bij te werken of te beëindigen. U begrijpt en stemt ermee in dat McDonald's (met of zonder kennisgeving) de onlinediensten (of uw toegang daartoe) van tijd tot tijd kan bijwerken, wijzigen of beëindigen, inclusief door updates te pushen naar (of een functionaliteit of toegang te verwijderen van) elke McDonald's mobiele app die u op uw apparaat heeft geïnstalleerd.
Updates van deze voorwaarden. McDonald's kan deze voorwaarden ook op elk moment en naar eigen discretie bijwerken. Indien McDonald's materiële wijzigingen aanbrengt in de voorwaarden, zullen wij u op een redelijke wijze op de hoogte, door bijvoorbeeld de nieuwe voorwaarden in de onlinedienst te plaatsen. Als u niet akkoord gaat met de gewijzigde voorwaarden, moet u onmiddellijk stoppen met het gebruik van de onlinediensten en McDonald's verzoeken om elk onlinediensten-account dat u heeft aangemaakt te sluiten. Om uw account te sluiten, kunt u https://www.mcdonalds.be/nl/contact bezoeken of ons een e-mail sturen naar mcinfo@be.mcd.com.
Onafhankelijke bedrijven bezitten en beheren veel restaurants. Hoewel McDonald's de onlinediensten bestuurt en beheert, is het niet verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van de restaurants. In België worden de restaurants in plaats daarvan bezit en beheerd door onafhankelijke franchisenemers van McDonald's (dergelijke franchisenemers worden aangeduid met "restaurants"). Elk restaurant is onafhankelijk verantwoordelijk voor het naleven van wet- en regelgeving, voor eventuele kwesties met betrekking tot de levering van de producten aan u, en voor eventuele arbeidsgerelateerde zaken in het restaurant. De volledige naam en adres van de eigenaar van het restaurant zijn te vinden op uw kassaticket.
Links naar vacatures vanuit de onlinediensten. McDonald’s en alle restaurants zijn werkgevers die een beleid voeren van gelijke kansen voor verschillende soorten werknemers. De onlinediensten kunnen links bevatten naar vacatures die beschikbaar zijn bij McDonald's of bij een restaurant bij u in de buurt. Voor de vacatures voor het restaurant (met andere woorden: voor de franchisenemer) geldt dat het restaurant dat de vacature heeft geplaatst, verantwoordelijk is voor het vaststellen van de functie-eisen, de besluitvorming over het aannemen van personeel, en alle overige personeelszaken binnen zijn bedrijf. McDonald’s heeft geen invloed op de beslissing of u al dan niet wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek en of u wordt aangenomen, noch beheren ze het werknemersbeleid van franchisenemers. Wanneer u aangenomen wordt door een restaurant dat een franchisenemer is, is alleen die franchisenemer uw werkgever, en niet McDonald’s of het moederbedrijf (McDonald’s Corporation).
Hoe u contact met ons kunt opnemen. Als u vragen of opmerkingen heeft over de onlinediensten, raadpleeg dan de “Contacteer Ons”-sectie in de onlinediensten of surf naar https://www.mcdonalds.be.
2. Onze informatiepraktijken en communicatie met u.
Privacyverklaring van McDonald's. De Privacyverklaring van McDonald's beschrijft onze informatiepraktijken, inclusief hoe we informatie verzamelen, gebruiken en delen.
Hoe we met u communiceren. Via de onlinediensten kunt u ervoor kiezen om e-mails, sms-berichten naar het mobiele nummer dat u aan ons verstrekt, of pushmeldingen van McDonald's te ontvangen. Wanneer u zich aanmeldt voor een van deze vormen van communicatie, begrijpt u en stemt u ermee in dat u reclame-, transactie-, en andere berichten van McDonald’s zult ontvangen. McDonald’s kan in overeenstemming met de Privacyverklaring van McDonald’s gebruikmaken van de gegevens die u aan ons heeft verstrekt om met u te kunnen communiceren.
Opt-out van communicatie in het algemeen. U heeft de keuze in hoe we met u communiceren. U kunt over het algemeen uw voorkeursinstellingen vinden met instructies over hoe u zich kunt afmelden in het profielgedeelte van de onlinedienst die u gebruikt. U kunt mogelijk ook uw voorkeursinstellingen wijzigen in de instellingen van uw apparaat. Daarnaast kunnen onze communicaties ook een afmeld-optie bevatten. U begrijpt en stemt ermee in dat u uw communicatievoorkeuren mogelijk afzonderlijk moet beheren voor elke communicatiemethode. Als u er bijvoorbeeld voor kiest om geen reclamemails te ontvangen, kunt u nog steeds reclame-sms’en ontvangen als u zich hiervoor heeft aangemeld. Hoewel we ons best doen om handige manieren aan te bieden om uw communicatievoorkeuren te beheren, kan het toch gebeuren dat u afzonderlijk uw voorkeuren moet aanpassen voor elke onlinedienst. Houd er rekening mee dat er voor sommige account-gerelateerde en transactieberichten alleen de mogelijkheid bestaat om uw account voor onlinediensten af te sluiten, als u deze berichten niet meer wilt ontvangen. Ten slotte wijzen wij er nog op dat als u berichten van een franchisenemer van McDonald’s ontvangt, u zich rechtstreeks bij hen moet afmelden.
3. Loyaliteitsprogramma "MyM".
Algemeen. Deze voorwaarden beschrijven het MyMcDonald’s (MyM) loyaliteitsprogramma (hierna ook "MyMcDonald’s" of "Loyaliteitsprogramma" genoemd).
In aanmerking komen en inschrijven. Om deel te nemen aan het Loyaliteitsprogramma, moet u een account registreren om de onlinediensten te gebruiken, zich aanmelden voor gepersonaliseerde aanbiedingen, en profilering accepteren. Klanten die voor de lancering van het Loyaliteitsprogramma een account hebben geregistreerd om de onlinediensten te gebruiken, kunnen zich inschrijven door na de lancering van het Loyaliteitsprogramma door te gaan met het gebruik van de onlinediensten.
Aanbiedingen. U heeft de mogelijkheid om aanbiedingen te ontvangen via de onlinediensten. De volgende algemene voorwaarden zijn van toepassing op de aanbiedingen: (1) de aanbieding is mogelijk alleen beschikbaar via die specifieke onlinedienst en voor het getoonde product en afhankelijk van beschikbaarheid, alleen in de deelnemende restaurants, en tot de vervaldatum; (2) servicetijden zijn van toepassing (bijv., bepaalde niet-ontbijtaanbiedingen zijn mogelijk niet beschikbaar tijdens het ontbijt); (3) tenzij anders vermeld, vervalt elke aanbieding bij inwisseling; (4) slechts één aanbieding kan per bestelling worden gebruikt; (5) aanbiedingen zijn niet overdraagbaar; en (6) er is geen contant alternatief; (7) Aanbiedingen zijn alleen in te wisselen in de winkel aan de toonbank, kiosk of McDrive en niet bij het gebruik van een bezorgservice. Daarnaast kunnen er specifieke voorwaarden van toepassing zijn op de aanbieding, die vermeld worden in de app naast de aanbieding.
Hoe een aanbieding in te wisselen. U wisselt een aanbieding in wanneer u uw bestelling plaatst aan de toonbank of kiosk door de QR-code te scannen of bij een McDrive door de alfanumerieke code voor te lezen aan het personeelslid dat uw bestelling opneemt.
Hoe punten te verdienen. U verdient 5 punten voor elke euro die u uitgeeft.
U verdient punten met een in aanmerking komende aankoop in een deelnemend restaurant wanneer u uw bestelling plaatst aan de toonbank of kiosk door uw digitale klantenkaart te scannen of bij een McDrive door de alfanumerieke code voor te lezen aan het personeelslid dat uw bestelling opneemt.
Als u dit proces niet volgt op het moment van aankoop, verdient u geen punten en heeft u geen recht op de punten. Er kan enige vertraging optreden voordat de punten die u verdiend hebt aan uw account worden toegevoegd.
Bonuscampagnes of promoties. McDonald's kan van tijd tot tijd bonuscampagnes of puntenversnellers aanbieden waarmee u punten op nieuwe en andere manieren kunt verdienen. Verdere informatie over een bonuscampagne of promotie zal beschikbaar worden gesteld in het kader van een dergelijke campagne of promotie.
Maximumaantal punten dat u kunt verdienen. Uw account heeft op elk moment een maximum van 5.000 punten ("Puntenplafond"). Als het maken van een in aanmerking komende aankoop ertoe leidt dat u het Puntenplafond overschrijdt, verdient u geen punten boven het Puntenplafond.
U kunt tot 5 keer per dag punten verdienen. Vanaf de 6e keer dat u die dag uw bestelling plaatst (aan de toonbank of kiosk door uw digitale klantenkaart te scannen of bij een McDrive door de alfanumerieke code voor te lezen aan het personeelslid dat uw bestelling opneemt), verdient u geen punten meer.
Uw punten inwisselen. U kunt uw punten inwisselen bij deelnemende restaurants voor gratis producten of een korting op een product uit het Beloningsmenu ("Beloningen"). U moet de McDonald's app gebruiken om uw punten om te zetten in een aanbieding geselecteerd uit het Beloningsmenu.
U wisselt een aanbieding in wanneer u uw bestelling plaatst aan de toonbank of kiosk door de QR-code te scannen of bij een McDrive door de alfanumerieke code voor te lezen aan het personeelslid dat uw bestelling opneemt.
Beloningsmenu. De Beloningen en hoeveel punten vereist zijn voor elke Beloning zijn opgenomen in het Beloningsmenu in de app.
MyM Fanshop. Je kunt je MyMcDonald’s punten inwisselen in de MyMcDonald’s Fan Shop via de McDonald’s App. De MyMcDonald’s Fan Shop biedt een selectie van speciale limited edition McDonald’s Merchandise. Bij elk product staat aangegeven hoeveel MyMcDonald’s punten je nodig hebt om het te bemachtigen. Let op: het aanbod van deze speciale limited edition McDonald’s Merchandise wisselt regelmatig en is beschikbaar zolang de voorraad strekt.
Om je punten in te wisselen voor McDonald’s Merchandise, open je de MyMcDonald’s Fan Shop in de MyMcDonald’s App, selecteer je het gewenste product, bevestig je je keuze en vul je daarna je gegevens in. Vervolgens komt er een overeenkomst tot stand tussen jou en McDonald’s Restaurants Belgium NV, met maatschappelijke zetel te Leonardo Da Vincilaan 19A, 1831 Diegem.
De levering van de producten verloopt via een door McDonald’s ingeschakelde derde. De bestelling wordt binnen 2 tot 3 weken geleverd via de bpost/DHL. Indien je het product niet ontvangt, kan je binnen 6 weken na het inwisselen van de punten contact opnemen met mcinfo@be.mcd.com. De door McDonald’s ingeschakelde derde zal het product, indien nog op voorraad, opnieuw verzenden. Als het product niet langer op voorraad is, worden de ingewisselde punten gerestitueerd.
Indien je een gebrekkig product ontvangt, kan je contact opnemen met mcinfo@be.mcd.com. Indien je recht hebt op een vervangend product, dan zal de door McDonald’s ingeschakelde derde het product, indien nog op voorraad, opnieuw verzenden. Als het product niet langer op voorraad is, worden de ingewisselde punten gerestitueerd.
Daarnaast kan je binnen 14 dagen na ontvangst van het product gebruik maken van je herroepingsrecht, op basis van artikel VI.45 WER. Vul het Herroepingsformulier in en stuur het pakketje naar McDonald's Restaurants Belgium NV, Leonardo Da Vincilaan 19A, 1831 Diegem. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde producten, zal McDonald’s, mits de producten ongebruikt zijn, de ingewisselde punten restitueren en opnieuw toevoegen aan je saldo
Vervaldatum van punten. Punten vervallen aan het einde van de maand wanneer ze een jaar oud zijn.
Terugbetalingen. McDonald's heeft het recht punten op elk moment te verwijderen als producten om welke reden dan ook worden geretourneerd en een volledige of gedeeltelijke terugbetaling van de aankoopprijs werd gegeven. Dit geldt ook voor het ruilen van producten, tenzij het om een ruil gaat met producten met een gelijke puntenwaarde.
Verdachte activiteit. McDonald's heeft het recht om elke actie te ondernemen die zij passend acht, inclusief het verwijderen of opschorten van uw account en verdiende punten als we verdachte activiteiten met betrekking tot uw account detecteren, waaronder maar niet beperkt tot:
- deelname aan illegale of frauduleuze activiteiten;
- het verstrekken of proberen te verstrekken van valse of misleidende informatie, of het maken van een verkeerde voorstelling van zaken aan McDonald's of het deelnemende restaurant; of
- het verkopen, toewijzen, overdragen of verkrijgen, of het aanbieden van het verkopen, toewijzen, overdragen of verkrijgen van een beloning, voordeel of punten, anders dan in overeenstemming met deze algemene voorwaarden; of
- overmatig verdienen (via fraude of andere middelen).
Diversen. Punten hebben geen enkele geldwaarde en zijn niet overdraagbaar.
Algemeen. U mag slechts één MyMcDonald’s-account tegelijk hebben.
U bent verantwoordelijk voor het bijwerken van eventuele wijzigingen van naam, e-mail of andere gegevens zodra dit praktisch mogelijk is na de wijziging. McDonald’s is niet verantwoordelijk voor het eventuele verzuim van de klant om gegevens bij te werken in overeenstemming met deze clausule.
McDonald's behoudt zich het recht voor om het loyaliteitsprogramma te beëindigen als het door gebeurtenissen buiten haar redelijke macht niet langer kan worden uitgevoerd.
McDonald's behoudt zich het recht voor om Coupons / Loyalty Vouchers of Loyalty Points niet te accepteren als naar haar redelijke mening gefraudeerd werd met de App, Coupons, Loyalty Vouchers of Loyalty Points.
Een account wordt automatisch beëindigd bij overlijden van de accounthouder. De verdiende maar nog niet ingewisselde Punten of Loyalty Vouchers worden geannuleerd. McDonald’s sluit het MyMcDonald’s account bij melding van het overlijden van de accounthouder. McDonald’s is niet aansprakelijk voor enig verlies of schade van enige partij ten gevolge van deze verwijdering.
McDonald's behoudt te allen tijde het eigendom van alle materialen en reclame met betrekking tot de Beloningen en/of het Loyaliteitsprogramma, samen met alle intellectuele eigendomsrechten over de materialen en reclame voor Beloningen en/of het Loyaliteitsprogramma.
Deelnemen aan het Loyaliteitsprogramma houdt acceptatie in van deze voorwaarden en hun respectieve interpretatie onder de wet en jurisdictie zoals uiteengezet in de "wet en jurisdictieclausule" in deze voorwaarden.
U stemt ermee in dat het volgende niet als behoorlijke deelname aan de Beloningen en/of het Loyaliteitsprogramma wordt beschouwd:
- elke aankoop (inclusief via een derde partij (bijv. eBay)), verkoop, of aanbieding tot verkoop, weggeven of andere behandeling van de App of Beloningen en/of Loyalty Points anders dan uitdrukkelijk toegestaan in deze voorwaarden,
- elk gebruik voor welk doel dan ook, anders dan uitdrukkelijk toegestaan in deze voorwaarden, van reclame van McDonald's, onderdelen afkomstig van dergelijke reclame, en/of van de intellectuele eigendomsrechten op of over dergelijke reclame, en
- elke schending door u van deze voorwaarden.
Niets in deze voorwaarden zal uw wettelijke rechten beïnvloeden. McDonald's kan (naar eigen goeddunken) weigeren in te gaan op enige correspondentie behalve zoals anderszins vermeld in deze voorwaarden.
Alle informatie en voorwaarden op advertenties en/of promotiematerialen ten aanzien van deze dienst, maken onderdeel uit van deze voorwaarden, met dien verstande dat in geval van een conflict tussen de informatie en voorwaarden op advertenties en promotiematerialen de tekst van deze algemene voorwaarden prevaleren. Uitdrukkingen die hierboven zijn gedefinieerd, hebben dezelfde betekenissen wanneer ze worden gebruikt in dergelijke andere instructies, voorwaarden en bepalingen waar de context dit toelaat.
U kunt op elk moment uw account annuleren door 'Account verwijderen' te selecteren in het profielgedeelte van de App. Na bevestiging van annulering verlopen alle opgebouwde aanbiedingen, Loyalty Points en Loyalty Vouchers in uw account onmiddellijk. Daarom raadt McDonald's klanten aan zorgvuldig alle annuleringen te plannen om onbedoeld verlies van opgebouwde punten te voorkomen. Eenmaal verlopen, kunnen de punten niet worden vergoed.
U koopt producten rechtstreeks bij restaurants. Wanneer u aanbiedingen of punten inwisselt, wisselt u deze rechtstreeks in bij een deelnemend restaurant en is het contract voor levering van de producten tussen u en het restaurant dat uw bestelling accepteert (en niet met McDonald’s of andere leden van het McDonald’s-systeem). Het restaurant waar u uw producten ophaalt, is verantwoordelijk voor het bereiden van de producten en de levering daarvan aan u. U BEGRIJPT EN GAAT ER VERDER MEE AKKOORD DAT U RECHTSTREEKS BIJ RESTAURANTS KOOPT (EN NIET BIJ McDONALD’S OF ENIGE ANDERE LEDEN VAN HET McDONALD’S-SYSTEEM) EN DAT NOCH McDONALD’S NOCH ENIGE ANDERE LEDEN VAN HET McDONALD’S-SYSTEEM ENIGE VERANTWOORDELIJKHEID HEBBEN VOOR PRODUCTEN DIE U KOOPT VAN RESTAURANTS DOOR TE BESTELLEN. McDonald’s Corporation (het moederbedrijf van McDonald’s), haar dochtermaatschappijen, de aan haar gelieerde bedrijven, hun franchisenemers, vertegenwoordigers, agenten en agentschappen en hun functionarissen, bestuurders en werknemers vormen samen de “Leden van het McDonald’s Systeem”.
Over de producten in de onlinediensten. Alle producten zijn onder voorbehoud van beschikbaarheid in het restaurant waar u uw bestelling ophaalt. Sommige restaurants verkopen niet alle producten. Afbeeldingen van producten en verpakkingen in de onlinediensten zijn slechts voorbeelden en kunnen afwijken van het product of de verpakking die u van een restaurant ontvangt. Verschillen kunnen te wijten zijn aan de kleurenweergave van uw apparaat of aan factoren zoals de gebruikte ingrediënten, de leverancier, de regio van het land en het seizoen van het jaar.
Over de prijzen bij bestellen. Elk restaurant bepaalt zelfstandig zijn eigen prijzen en past zelfstandig het lokale btw-tarief of eventuele door de wet vereiste kosten toe. Prijzen zijn inclusief btw tegen het huidige btw-tarief. Bepaalde aanbiedingen en prijzen zijn mogelijk niet beschikbaar voor alle bestellingen op alle locaties. Indien u een fout ontdekt in de prijs die aan u in rekening werd gebracht voor het product, neem dan contact op met het restaurant waar u het product heeft gekocht om een terugbetaling van het verschil te vragen.
4. Eigendom en licenties voor de onlinediensten.
Intellectueel eigendomsrecht van McDonald's. Alle rechten op de onlinediensten zijn en blijven het exclusieve eigendom van McDonald’s of haar licentiehouders. Voor alle duidelijkheid omvatten "onlinediensten" alle inhoud in de onlinediensten, zoals, maar niet beperkt tot, tekst, afbeeldingen, grafische elementen, logo's, paginatitels, pictogrammen, beelden, audiofragmenten, digitale downloads, gegevensverzamelingen, software, handelsmerken, dienstmerken, vormgeving, audiobestanden, videobestanden, gegevens en overige materialen (samen "inhoud") evenals elk deel van de onlinediensten. De onlinediensten worden niet aan u verkocht maar in licentie gegeven. Niets in deze voorwaarden is bedoeld om dergelijke rechten aan u over te dragen, of dergelijke rechten aan u te vestigen. U mag geen actie ondernemen om de rechten van McDonald’s of haar licentiegevers in gevaar te brengen, te beperken of te verstoren.
Uw licentie voor het gebruik van de onlinediensten. Onderworpen aan deze voorwaarden, verkrijgt u een persoonlijke, niet-exclusieve, niet-overdraagbare en herroepbare licentie voor het gebruik van de onlinediensten, uitsluitend voor persoonlijke, niet-commerciële doeleinden, en uitsluitend in overeenstemming met deze voorwaarden. Voor alle duidelijkheid omvat ‘Gebruik’ de toegang tot, interacties met en het tonen van de onlinediensten. Behalve de licenties en rechten die wij op grond van deze voorwaarden uitdrukkelijk aan u verlenen worden er geen licenties of rechten aan u verleend op wat voor wijze dan ook. Alle overige rechten worden door McDonald’s voorbehouden.
Handelsmerkinformatie. Handelsmerken, dienstmerken en alle grafische elementen, inclusief de uitstraling en stijl die op de onlinediensten verschijnen, zijn karakteristieke en beschermde handelsmerken of handelsstijlen van McDonald’s of licentiehouders. De onlinediensten kunnen ook verschillende namen, handelsmerken en dienstmerken van derden bevatten die eigendom zijn van hun respectievelijke eigenaars.
5. Gebruikersinzendingen en ongevraagde ideeën.
Gebruikersinzendingen. Sommige onlinediensten staan u mogelijk toe om comments, opmerkingen, suggesties, ideeën, afbeeldingen, foto's, vragen, klachten of andere informatie in te zenden, die via de onlinediensten aan McDonald's worden gepost of gecommuniceerd (samen "inzendingen"). U begrijpt dat u door het inzenden van gegevens aan McDonald’s via de onlinediensten, McDonald’s een eeuwigdurende, onherroepelijke, wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie verleent voor het gebruiken, reproduceren, verspreiden, aan anderen in licentie geven, wijzigen, vertalen, produceren van afgeleide werken, publiekelijk kenbaar maken en publiekelijk uitvoeren van de inzendingen, en deze te gebruiken voor welke commerciële of andere doeleinden dan ook, zonder goedkeuring van of vergoeding aan u of een ander. McDonald’s is niet verplicht inzendingen vertrouwelijk te behandelen.
Ongevraagde ideeën. Ongevraagde ideeën worden volgens het beleid van McDonald’s niet in overweging genomen. Wij waarderen het dat u tijd neemt om over McDonald’s na te denken, maar wij kunnen nieuwe ideeën die van buiten het McDonald’s System komen niet beoordelen. U doet hierbij uitdrukkelijk afstand van alle vorderingen jegens McDonald’s en Leden van het McDonald’s System in verband met het overwegen, gebruiken of ontwikkelen door McDonald’s van producten, ontwerpen, concepten of andere materialen die nu of op enig moment in de toekomst lijken op of gelijk zijn aan uw inzending. Zie de “Veelgestelde Vragen” van McDonald’s voor meer informatie.
6. Aanvaardbaar gebruik en beperkingen voor de onlinediensten.
Aanvaardbaar gebruik en andere beperkingen. De volgende handelingen mag u niet verrichten en u mag derden ook niet toestaan deze te verrichten, met betrekking tot de onlinediensten (waaronder begrepen content):
- De onlinediensten gebruiken voor een doel dat onwettig is of verboden is op grond van deze voorwaarden;
- Copyright-, handelsmerk- of andere eigendomsaanduidingen verwijderen of wijzigen;
- Proberen de eigendom of titel te verkrijgen van de onlinediensten, waaronder begrepen de content;
- De onlinediensten op commerciële wijze gebruiken, kopiëren, verspreiden, herdrukken, tonen, openbaar maken, uploaden, posten of verzenden;
- De onlinediensten verhuren, leasen, verkopen, opnieuw in licentie geven, uitlenen, vertalen, samenvoegen, aanpassen, toewijzen of overdragen, of ze combineren met, of ze opnemen in, andere programma's of diensten;
- De onlinediensten demonteren, decompileren, reverse-engineeren, kopiëren in bron- of objectcodeformaat, of afgeleide werken maken op basis van de onlinediensten;
- De onlinediensten overdragen, verstrekken, exporteren of herexporteren in strijd met een embargo, handelsbeperking of andere controles op technologie of exportwetten en -regelgeving;
- Ongeoorloofde technieken of geautomatiseerde systemen gebruiken om toegang te krijgen tot de onlinediensten of inhoud te extraheren uit de onlinediensten, inclusief maar niet beperkt tot spiders, robots, screen scrapers of offline-readers;
- Pogingen ondernemen om de onlinediensten uit te schakelen, te beschadigen, te overbelasten, te belemmeren of ongeoorloofde toegang te verkrijgen tot de onlinediensten, het netwerk van McDonald's of andere gebruikersaccounts die verband houden met de onlinediensten.
7. Beperkingen van aansprakelijkheid en disclaimers.
Beperkingen van de aansprakelijkheid van McDonald's. McDONALD'S NOCH ENIGE ANDERE LEDEN VAN HET McDONALD'S-SYSTEEM ZULLEN AANSPRAKELIJK ZIJN VOOR ENIGE DIRECTE OF INDIRECTE WINSTDERVING OF BEDRIJFSSCHADE, VOOR BIJZONDERE, INDIRECTE OF GEVOLGSCHADE, INCLUSIEF GEGEVENSVERLIES, PERSOONLIJK LETSEL OF SCHADE AAN EIGENDOM DIE VERBAND HOUDT MET OF VOORTVLOEIT UIT DE ONLINEDIENSTEN. NIETS IN DIT ARTIKEL IS BEDOELD OM DE AANSPRAKELIJKHEID VAN McDONALD'S TE BEPERKEN VOOR ZOVER SCHADE WORDT VEROORZAAKT DOOR GROVE NALATIGHEID VAN McDONALD'S OF OPZETTELIJK OF ONWETTIG WANGEDRAG. BOVENDIEN IS NIETS IN DIT ARTIKEL BEDOELD OM UW RECHTEN ALS CONSUMENT TE BEPERKEN OF TE WIJZIGEN, DIE OP GROND VAN TOEPASSELIJKE WETGEVING NIET KUNNEN WORDEN BEPERKT OF GEWIJZIGD. McDonald's behoudt alle wettelijke rechten om schadevergoeding of andere compensatie te vorderen op grond van deze voorwaarden of zoals toegestaan door de wet.
McDonald's verleent de onlinediensten "zoals ze zijn" en zonder garanties. De onlinediensten kunnen onnauwkeurigheden of fouten bevatten. McDONALD'S VERLEENT DE ONLINEDIENSTEN "ZOALS ZE ZIJN" EN ZONDER GARANTIES VAN WELKE AARD DAN OOK, ZOWEL UITDRUKKELIJK ALS IMPLICIET. McDONALD'S GEEFT GEEN ENKELE GARANTIES VOOR DE VERKOOPBAARHEID EN GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL. McDONALD'S GARANDEERT EN VERKLAART NIET DAT DE ONLINEDIENSTEN CORRECT, BETROUWBAAR, ONONDERBROKEN OF FOUTLOOS ZULLEN ZIJN, DAT DEFECTEN ZULLEN WORDEN HERSTELD OF DAT DE ONLINEDIENSTEN VRIJ ZIJN VAN VIRUSSEN OF ANDERE SCHADELIJKE COMPONENTEN. U AANVAARDT DE VOLLEDIGE VERANTWOORDELIJKHEID VOOR UW GEBRUIK VAN DE ONLINEDIENSTEN. UW ENIGE RECHTSMIDDEL TEGEN McDONALD'S EN ALLE ANDERE LEDEN VAN HET McDONALD'S-SYSTEEM VOOR ONTEVREDENHEID MET DE ONLINEDIENSTEN IS HET STOPPEN MET HET GEBRUIK ERVAN. DEZE BEPERKING VAN RECHTSMIDDELEN IS EEN ONDERDEEL VAN DE OVEREENKOMST TUSSEN DE PARTIJEN.
Diensten van derden. De onlinediensten kunnen links bevatten naar of u toegang geven tot websites, downloadbaar materiaal, content, sociale netwerken of andere digitale diensten van derden (gezamenlijk "diensten van derden"). Deze derden kunnen afzonderlijke algemene voorwaarden of privacybeleid hanteren die u moet lezen en begrijpen voordat u ze gebruikt. McDonald's ondersteunt deze diensten van derden niet en is er niet mee verbonden. McDONALD'S NOCH ENIGE ANDERE LEDEN VAN HET McDONALD'S-SYSTEEM ZIJN VERANTWOORDELIJK VOOR ENIG VERLIES OF SCHADE DIE VOORTVLOEIT UIT OF VERBAND HOUDT MET DEZE DIENSTEN VAN DERDEN.
Overmacht. McDONALD'S EN ANDERE LEDEN VAN HET McDONALD'S-SYSTEEM ZIJN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR HET NIET UITVOEREN VAN ENIGE VAN HUN VERPLICHTINGEN ONDER DEZE VOORWAARDEN ALS GEVOLG VAN OF GERELATEERD AAN ENIGE GEBEURTENIS BUITEN DE REDELIJKE CONTROLE VAN McDONALD'S. Indien een dergelijke gebeurtenis zich voordoet, worden de verplichtingen van McDonald's onder deze voorwaarden opgeschort voor de duur van de gebeurtenis; McDonald's kan, maar is niet verplicht, redelijke inspanningen leveren om een oplossing te vinden waarmee haar verplichtingen onder deze voorwaarden kunnen worden uitgevoerd.
8. Apple-toepassingen
Deze voorwaarden bevatten en vormen een aanvulling op de algemene voorwaarden van Apple, Inc. ("Apple") zie https://www.apple.com/benl/legal/internet-services/itunes/benl/terms.html), met inbegrip van de daarin opgenomen voorwaarden voor Eindgebruikers van Gelicentieerde Toepassingen (“voorwaarden van Apple”). Als u gebruikmaakt van de onlinediensten via een applicatie van Apple (“Apple-applicatie”), erkent u en gaat u ermee akkoord dat:
- Apple geen enkele verplichting heeft om enige ondersteunings- of onderhoudsdiensten te verlenen voor de Apple-applicatie. Als u vragen heeft over het onderhoud of de ondersteuning met betrekking tot de Apple-apps, neem dan contact op met McDonald's, niet met Apple, via bovenstaande contactgegevens van de Ondersteuningsdiensten;
- behalve zoals anderszins uitdrukkelijk bepaald in deze voorwaarden, alle claims met betrekking tot het bezit of gebruik van de Apple-toepassing tussen u en McDonald's zijn (en niet tussen u, of iemand anders, en Apple); en
- in geval van een claim van een derde partij dat uw bezit of gebruik (overeenkomstig deze voorwaarden) van de Apple-applicatie inbreuk maakt op enig intellectueel eigendomsrecht, Apple niet verantwoordelijk of aansprakelijk is jegens u met betrekking tot die claim;
Als de Apple-applicatie die u hebt gekocht niet overeenkomt met een garantie die daarop van toepassing is, kunt u Apple hiervan op de hoogte stellen, die mogelijk de aankoopprijs van de Apple-applicatie aan u terugbetaalt al, naar gelang de op dat moment geldende voorwaarden van Apple. Met dat voorbehoud en voor zover wettelijk toegestaan, geeft Apple geen enkele garantie, voorwaarde of andere bepaling met betrekking tot de Apple-applicatie en is Apple niet aansprakelijk jegens u voor enige claims, verliezen, kosten of uitgaven van welke aard dan ook met betrekking tot de Apple-applicatie of doordat de Apple-applicatie door u of iemand anders is gebruikt of doordat op de content daarvan is vertrouwd.
9. Diversen.
- McDonald's garandeert niet dat de onlinediensten geschikt of beschikbaar zijn buiten België. Als u de onlinediensten vanuit andere locaties gebruikt, bent u verantwoordelijk voor de naleving van toepasselijke lokale wetten.
- Deze voorwaarden worden beheerst en geïnterpreteerd volgens de wetten van België, ondanks eventuele beginselen van conflictenrecht. U stemt onherroepelijk in met de exclusieve jurisdictie van de rechtbanken van België in geval van enige juridische actie die voortvloeit uit of verband houdt met deze voorwaarden of de onlinediensten.
- Hoewel deze voorwaarden van toepassing zijn op de onlinediensten zoals deze tussen McDonald's en u gelden (en hoewel Apple, noch de andere leden van het McDonald's-systeem partij zijn bij deze voorwaarden), zijn Apple en andere leden van het McDonald's-systeem derden-begunstigden onder deze voorwaarden en hebben zij het recht om tegen u die rechten af te dwingen die McDonald's onder deze voorwaarden heeft voor zover dergelijke voorwaarden op hen van toepassing zijn; er zijn geen andere derde-begunstigden onder deze voorwaarden.
- De voorwaarden zijn geschreven in het Nederlands. Eventuele vertalingen van de voorwaarden in een andere taal worden uitsluitend voor uw gemak verstrekt.
- Bij beëindiging van deze voorwaarden of van uw toestemming om de onlinediensten te gebruiken, vervallen alle rechten die op grond van deze voorwaarden aan u werden verleend; deze voorwaarden blijven echter van toepassing op uw eerdere gebruik van de onlinediensten en alles wat daarmee verband houdt of voortvloeit uit dat gebruik. Bij beëindiging blijven alle rechten van McDonald's en andere leden van het McDonald's-systeem van kracht, inclusief alle intellectuele eigendomsrechten, eigendomsrechten en licenties in deze voorwaarden, evenals alle gebruiksbeperkingen, aansprakelijkheidsbeperkingen en vrijwaringen, de toepasselijke wet en de bevoegde rechtbanken.
- Alle bepalingen van deze voorwaarden gelden ook afzonderlijk. Als een van hen onwettig, ongeldig of niet-afdwingbaar wordt bevonden, blijven de overige voorwaarden en bepalingen volledig van kracht.
- Indien McDonald's niet aandringt op naleving van een van uw verplichtingen onder deze voorwaarden, of als McDonald's haar rechten tegen u niet handhaaft, of als zij dit uitstelt, betekent dit niet dat McDonald's haar rechten tegen u heeft afgezien en betekent dit niet dat u niet aan die verplichtingen hoeft te voldoen.
- McDonald's kan haar rechten en verplichtingen onder deze voorwaarden overdragen aan een andere organisatie of entiteit, maar dit heeft geen invloed op uw rechten of onze verplichtingen onder deze voorwaarden. U mag uw rechten of verplichtingen onder deze voorwaarden alleen overdragen aan een andere persoon met schriftelijke toestemming van McDonald’s.