Toegankelijk voor iedereen – ook online!
Bij McDonald’s® vinden we het belangrijk dat al onze gasten zich welkom en comfortabel voelen – in onze restaurants én online. Daarom hebben we onze digitale kanalen en technologieën verbeterd, zodat ze beter toegankelijk zijn voor iedereen. We maken het voor iedereen eenvoudig om zelfstandig te zoeken, te bestellen en volop te genieten van onze producten en diensten. Onze verbeteringen zijn afgestemd op de Europese toegankelijkheidswet (Richtlijn (EU) 2019/882), andere relevante normen zoals EN 301 549, de Richtlijnen voor Toegankelijkheid van Webcontent (WCAG) en andere ‘best practices’.
Toegankelijke kiosken in onze restaurants
Vanaf 29 juni 2025 zijn onze nieuwste kiosken ontworpen om maximale toegankelijkheid en een intuïtieve gebruikerservaring te bieden. Ze zijn eenvoudig te gebruiken zonder dat er veel reikwijdte of kracht nodig is, bevatten duidelijke visuele elementen en bieden de mogelijkheid om een persoonlijke headset aan te sluiten voor tekst-naar-spraakondersteuning. Zo zorgen we ervoor dat iedereen zelfstandig kan bestellen. Ook zijn er functies zoals:
- Vergrotingsmodus: “Zoomt in en vergroot alle scherminhoud voor een betere leesbaarheid”.
- Bereikmodus: “Verlaagt de bovenkant van het scherm en brengt de bedieningselementen dichter bij elkaar voor een betere toegankelijkheid”.
Uiteraard is er ook altijd ondersteuning door crew beschikbaar voor kioskbestellingen.
Contacteer ons
We streven er voortdurend naar de toegankelijkheid van onze digitale platforms te verbeteren om onze gasten een inclusieve ervaring te bieden. Als u of iemand die u helpt problemen heeft met toegang tot of het gebruiken van onze digitale toepassingen, moedigen wij u aan contact met ons op te nemen via McInfo@be.mcd.com.