Veel gestelde vragen - Mobile App
Antwoorden op je vragen over MyM Beloningen.
De McDonald’s-app en MyM algemeen
Met deze applicatie heb je onze promoties, ons loyaliteitsprogramma, en een hoop voordelen en info altijd op zak. Download onze app, registreer jezelf vooraf, en ontdek 'm al even voor je bezoek. Dan gaat het vlot in het restaurant.
Vragen over de mogelijkheden van de app? Hier vind je een korte handleiding. Voor Apple iOS-toestellen vind je de app in de Apple App Store. Voor Google Android is dat de Google Play Store.
Na het downloaden, maak je een account door te klikken op "Meer" > "Mijn account". Daar kan je een nieuw profiel aanmaken.
De McDonald’s-app kan je in veel landen gebruiken, maar elk land legt zijn eigen accenten. Je kan de Belgische promoties en het loyaliteitsprogramma daarom enkel in België gebruiken.
Ga je naar het buitenland en wil je de app daar gebruiken? Check de deelnemende landen in de app en ga naar "Meer" – "Regio & taal". Daar vind je een overzicht van alle landen die gebruikmaken van de McDonald’s-app.
Je kan punten sparen met elke bestelling. Voor elke euro die je uitgeeft, verdien je 5 punten. Genoeg punten verzameld? Ruil ze in voor een gratis McDonald’s®-product uit je MyM Beloningen.
Daarnaast kan je ook gebruikmaken van de MyM Deals. Dat zijn persoonlijke deals op je favoriete McDonald’s®-producten.
Met MyM Beloningen spaar je via de McDonald’s-app punten bij elke aankoop. Deze punten kan je inruilen voor gratis McDonald’s-items.
Je MyM Beloningen vind je in de McDonald's-app onder “MyM” > “Beloningen”.
Je kan alleen gebruikmaken van het McDonald’s-spaarprogramma via de McDonald’s-app.
Iedereen die gebruikmaakt van de McDonald’s-app en een account aanmaakt, kan sparen met het McDonald's-spaarprogramma.
Met MyM Beloningen kan je sparen voor gratis McDonald’s-items. Dat kan variëren van heerlijke burgers, desserts en snacks tot andere leuke verrassingen. Het volledige aanbod van het moment vind je in de app.
We hebben in de McDonald's-app een selectie van producten klaarstaan waarvoor je kan sparen. Je mag zelf kiezen voor welk van deze producten je spaart.
Download de McDonald’s-app, en zorg ervoor dat je je registreert om van ons loyaliteitsprogramma te kunnen profiteren. Ready? Set … start met sparen!
Ja. Als je een MyM Deal of MyM Beloning scant, wordt je MyM QR-code automatisch verwerkt. Je hoeft dus niet nog eens je MyM QR-code te scannen.
Nee, het spaarprogramma is enkel te gebruiken bij bestellingen in het restaurant of via de McDrive. Het is niet mogelijk om punten te sparen via onze McDelivery-partners.
MyM Punten
Als je bij elke bestelling je MyM QR-code scant (die je bovenaan je MyM-scherm vindt), spaar je punten. Ook wanneer je een MyM Deal of MyM Beloning inwisselt. Vergeet dus zeker je QR-code niet te scannen bij de Kiosk, aan de kassa of via de McDrive.
Voor elke euro die je uitgeeft, ontvang je 5 MyM Punten.
Bekijk de app om te zien welke gratis beloningen of verrassingen voor je klaarstaan, en hoeveel punten je hiervoor nodig hebt. Activeer het gratis product en scan de QR-code in het restaurant aan de kassa of Kiosk, of aan de bestelpaal van de McDrive.
De punten zijn 12 maanden geldig.
Het is niet mogelijk om punten te delen. Wil je voor je eigen bestelling punten ontvangen? Plaats dan een aparte bestelling via de Kiosk of aan de kassa in het restaurant. Het is niet mogelijk om in de McDrive aparte bestellingen door te geven als je in één auto zit.
iOS: open de app en klik onderaan in de menubalk op “MyM”.
Android: open de app, klik aan de linkerkant de menubalk open, en klik vervolgens op “MyM”. Klik op het i-icoon naast de QR-code om een overzicht uit van je gespaarde punten en historie uit te klappen.
Je krijgt punten voor jouw 5 eerste aankopen van de dag. Je kan maximaal 5000 punten in totaal sparen.
Oeps, je kan alleen punten sparen als je je MyM QR-code scant aan de kiosk, kassa of in de McDrive - voordat je betaalt. Vergat je ‘m te scannen? Helaas pindakaas … je ontvangt deze keer geen punten, maar we zijn er zeker van dat je het de volgende keer niet meer vergeet!
In de app staat bij elke Beloning hoeveel punten je nodig hebt om hem in te ruilen.
Punten worden automatisch binnen 30 minuten verwerkt op je account. Mocht dit voor jou niet het geval zijn, neem dan contact met ons op via Facebook Messenger, Instagram of stuur een e-mail naar mcinfo@be.mcd.com. Zorg ervoor dat je de kassabon en restaurantinformatie bij de hand hebt.
MyM Beloningen inwisselen
iOS: open de app en klik onderaan in de menubalk op “MyM”. Bovenaan het volgende scherm klik je op “Beloningen”.
Android: open de app en klik aan de linkerkant de menubalk open, en klik vervolgens op “MyM”. Bovenaan het volgende scherm klik je op “Beloningen”.
Hou je telefoon aan de kassa of voor de Kiosk direct voor de scanner. Je scan wordt automatisch verwerkt, je hoeft verder niets meer te doen. Bestel je via de McDrive? Scan je MyM QR-code aan de bestelpaal voordat je afrekent. Ben je dit vergeten? Dan kan je helaas geen punten sparen voor deze bestelling.
Neen, je kan slechts één beloning of deal per bestelling toepassen. Het gratis product en de korting worden direct verwerkt.
Je kan je QR-code op elk moment scannen voordat je afrekent. Nadat je afrekent, is het niet meer mogelijk om punten te verzamelen.
Heb je je geactiveerde beloning niet gescand bij het bestellen? Dan verschijnt hij na 45 minuten weer in je app. Zo kan je ‘m een andere keer alsnog inwisselen. Het is echter niet mogelijk om je geactiveerde MyM Beloning weer om te zetten in punten.
MyM Fanshop
Heel eenvoudig: open de McDonald’s App, tik op de knop “Fan Shop” en kies één limited edition item uit de McDonald’s Merchandise. Vul je gegevens in en bevestig. De bestelling wordt binnen 2 tot 3 weken kosteloos via bpost/DHL bezorgd.
Ja, vul de correcte adresgegevens in waar de bestelling geleverd moet worden, met vermelding van voornaam en achternaam. De orderbevestiging wordt gestuurd naar het emailadres gekoppeld aan het App account.
De bestelling wordt binnen 2 tot 3 weken via bpost geleverd (als het pakketje in de brievenbus past) of via DHL (als het pakket groter is). Als je overdag niet thuis bent, wordt de bestelling indien mogelijk in de brievenbus geplaatst of naar het dichtstbijzijnde ophaalpunt gebracht.
Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder.
Neen, je kan per bestelling maximaal 1 product uit de Fanshop bestellen. Als je meer producten wil, plaats dan een extra bestelling.
Neen, dat is niet mogelijk.
Ja, je ontvangt direct na het plaatsen van de bestelling een orderbevestigingsmail. Afhankelijk van je mailprovider kan dit tot 15 minuten duren. De bevestiging wordt verzonden naar het emailadres dat aan je App account is gekoppeld. Vergeet niet je inbox, spamfolder en verwijderde items te controleren.
Neen, je ontvangt geen track and trace.
MyM Deals
Nee. We selecteren de deals op basis van hoe je de app gebruikt. Iedereen krijgt dus MyM Deals die specifiek bij hem/haar passen.
Problemen?
Neen, je kan alleen met een account in de McDonald’s-app punten sparen en inruilen voor MyM Beloningen, of gebruikmaken van de MyM Deals.
Omwille van veiligheidsredenen kan je onze app niet gebruiken op een toestel dat geroot is.
Krijg je bij Android een foutmelding dat je toestel geroot is? Dan kan je in Google Play op “Play Protect” klikken. Hiermee wordt er gezocht naar kwaadaardige apps die ervoor zorgen dat je je McDonald’s-app niet kan gebruiken.
Je kan het best contact opnemen via Facebook Messenger, Instagram of mcinfo@be.mcd.com. Wij kijken dan mee waarom de McDonald's-app niet werkt.
Verwijder de app als registreren niet lukt. Start je telefoon weer op en probeer de app opnieuw te downloaden. Test of de app via je mobiel netwerk (3G, 4G, 5G) en wifi werkt.
De snelheid van het ontvangen van de e-mail is afhankelijk van je e-mailprovider. Wacht 30 minuten voordat je een nieuwe code aanvraagt. Check ook goed je spamfolder of ongewenste e-mail. Blijft dit probleem voorkomen? Meld dit dan bij je eigen mailprovider en neem contact met ons op via Facebook Messenger, Instagram of mcinfo@be.mcd.com.
Om je e-mailadres aan te passen, open je eerst je app. Dan ga je naar het onderdeel "Meer" – "Mijn account" – "Wijzig gegevens". Daar kan je je nieuwe e-mailadres instellen. Opgelet: dat e-mailadres wordt opnieuw geverifieerd met de beveiliging in twee stappen.
Je kan je aanmelden op meerdere toestellen. Maar de punten worden enkel opgeslagen op het eerste toestel waarmee je je aangemeld hebt.
Heb je de McDonald's-applicatie verwijderd of ben je van gsm veranderd? Geen probleem! Het is mogelijk om je punten van je account te recupereren. Je moet enkel onze app downloaden en je daarop aanmelden met hetzelfde e-mailadres dat je gebruikte op de vorige app.
Om fraude te voorkomen, is het scannen van je loyaliteitskaart bij een bestelling beperkt tot een aantal keer per uur en per dag. Om dezelfde reden kan je je app niet in verschillende restaurants scannen binnen een korte tijdsinterval.
Deze voorzorgsmaatregelen mogen je niet beletten de app op een normale manier te gebruiken. Mocht dat wel zo zijn, kan je een mailtje sturen naar mcinfo@be.mcd.com.
McDonald's App privacy en beveiliging
Na jouw toestemming, verzamelt McDonald’s – onder andere - de door jou verstrekte gegevens (zoals naam, e-mailadres, postcode, (optioneel) verjaardag en eventuele voorkeuren) die je opgaf tijdens het aanmaken van je MyMcDonald’s account. Daarnaast verwerkt McDonald’s informatie over transacties om gepersonaliseerde MyM Deals en MyM Beloningen aan te kunnen bieden en punten toe te kunnen voegen aan je saldo. Voor meer informatie verwijzen wij graag naar de Privacyverklaring in de App.
McDonald’s gebruikt de door jou verstrekte informatie op verschillende manieren. McDonald’s gebruikt de persoonsgegevens onder andere om:
- bepaalde diensten aan jou te kunnen verlenen (denk aan persoonlijke MyM Deals);
- jou te informeren over de producten, diensten, promotionele aanbiedingen of speciale events waarin wij denken dat jij geïnteresseerd bent (bijvoorbeeld via de app);
- jouw ervaringen in de McDonald’s restaurants te personaliseren.
Uw persoonsgegevens kunnen worden gebruikt voor wat “profilering” wordt genoemd. In algemene bewoordingen komt profilering neer op het verzamelen van informatie over een persoon (of een groep personen) en het evalueren van hun kenmerken of gedragspatronen om deze persoon (of personen) in een bepaalde categorie of groep te plaatsen, onder meer om zijn of hun interesses of waarschijnlijk gedrag te analyseren of hierover voorspellingen te doen.
Bij McDonald’s vindt geen profilering plaats zonder uw voorafgaande toestemming. Bij het downloaden van de McDonald’s App en het aanmaken van een account kan u ervoor kiezen om in te stemmen met een profilering op basis van uw aankoopgeschiedenis en uw gebruik van de app. Daarbij wordt u ingedeeld in bepaalde groepen, zoals “nieuwe klant” en “types van aankooppatroon”, zodat wij u op basis daarvan gepersonaliseerde ervaringen en aanbiedingen kunnen toezenden die in lijn liggen met uw voorkeuren en eerdere aankopen.
De data die we over jou verzamelen, wordt niet doorverkocht. Deze wordt ook niet doorgegeven aan derde partijen, tenzij om – in onze opdracht - diensten te verlenen, zoals consumentenonderzoek.
Meer informatie over de wijze waarop McDonald’s omgaat met je Persoonsgegevens vind je in de Privacyverklaring in de app.
Je account wordt met een extra stap beveiligd, namelijk met een e-mailcontrole. Je ontvangt op het e-mailadres, dat je bij registratie hebt ingegeven, een bevestigingscode tijdens het inloggen. Met deze code weten we zeker dat enkel jij toegang hebt tot al het lekkers in jouw app-account. En tot jouw data.
Lees meer over dit soort beveiliging op SafeOnWeb.
We kunnen je locatie gebruiken om je te helpen het dichtstbijzijnde restaurant te vinden.
Bovendien bieden sommige restaurants lokale MyM Deals aan. Deze zie je enkel wanneer je je in de buurt van het restaurant bevindt (op basis van je locatie dus). We kunnen je dit laten weten met een pushbericht.
We informeren regelmatig over onze acties via een pushbericht, maar daarnaast krijg je ook berichten die specifiek voor jou bedoeld zijn. Bijvoorbeeld, wanneer je punten bijna vervallen of als er heerlijke aanbiedingen op jouw maat zijn. Wil je niets missen? Dan zijn pushberichten een must!
De gebruiksvoorwaarden van de app zijn beschikbaar in de app zelf. Je kan deze doornemen zonder een account aan te maken. Klik gewoon op "Meer" in het menu onderaan en daarna op "Algemene voorwaarden".