Veel gestelde vragen - Mobile App

Hieronder vind je een antwoord op een aantal vragen die we binnenkrijgen.

De app verkrijgen en internationaal gebruik

Wat is de McDonald’s app en waar kan ik hem gratis downloaden?

Met de applicatie heb je onze promoties, ons loyaliteitsprogramma en een hoop informatie altijd in jouw zak. Download en registreer vooraf, en ontdek 'm al even voor jouw bezoek. Dan gaat het lekker vlot in het restaurant.

Spaar bij elke bestelling punten en wissel deze in tegen gratis producten. Hou er rekening mee dat je maar 1 promotie of gratis loyalty reward kan gebruiken per bestelling.

Vragen over de mogelijkheden van de app? Je kan hier een korte handleiding vinden.

Je kan de app voor Apple IOS-toestellen vinden in de Apple App Store. Voor Google Android is dat in de Google Play Store.

In welk land kan ik de McDonald’s Belgium app gebruiken?

De McDonald’s app kan je in vele landen gebruiken, maar elk land legt zijn eigen accenten. Je kan de Belgische promoties en loyaliteitsprogramma dan ook enkel in België gebruiken.

Ga je naar het buitenland en wil je de app daar gebruiken? Controleer dan de deelnemende landen in de app en ga naar "Meer" – "Regio & taal". Hier heb je een overzicht van alle landen die gebruik maken van de McDonald’s app.

Toestemmingen

Waarom zou ik de locatievoorzieningen toestaan voor deze app

We kunnen jouw locatie gebruiken om je te helpen het dichtstbijzijnde restaurant te vinden.

Bovendien bieden sommige restaurants lokale promoties aan. Deze kan je enkel zien wanneer je je in de buurt van het restaurant bevindt (op basis van jouw locatie dus). We kunnen je dit laten weten met een pushbericht.

Waarom zou ik de pushberichten toestaan voor deze app

We informeren regelmatig over onze acties via pushbericht, maar daarnaast krijg je ook berichten die specifiek voor jou bedoeld zijn. Wanneer jouw punten bijna gaan vervallen of met een heerlijke aanbiedingen op jouw maat. Wil je niets missen, dan zijn pushberichten een must!

Account & Beveiliging

Hoe kan ik mij aanmelden in de McDonald’s app?

Na het downloaden kan je een account maken door te klikken op "Meer" > "Mijn account". Daar kan je een nieuw profiel aanmaken.

Waarom moet ik registreren?

Met de McDonald’s app kan je loyalty punten sparen en krijg je persoonlijke coupons. Daarom slaan we de nodige informatie op in je eigen account, dat goed beschermd wordt.

Wat gebeurt er indien ik meerdere toestellen in gebruik heb?

Je kan je aanmelden op meerdere toestellen. Maar de punten worden enkel opgeslagen op het eerste toestel waarmee je je aangemeld hebt.

Beveiliging van jouw account in twee stappen (2FA / MFA).

Jouw account wordt met een extra stap beveiligd, namelijk met een emailcontrole. Je ontvangt op het emailadres dat je bij registratie hebt ingegeven, een bevestigingscode. Met deze code weten we zeker dat enkel jij toegang hebt tot al het lekkers in jouw app account. En jouw data.

Lees meer over dit soort beveiliging op SafeOnWeb.

Hoe verander ik mijn e-mailadres?

Om je e-mailadres aan te passen, open je eerst je app. Dan ga je naar het onderdeel "Meer" – "Mijn account" – "Wijzig gegevens", hier kan je dan je nieuwe e-mailadres instellen. Opgelet: dat e-mailadres wordt opnieuw geverifieerd met de beveiliging in twee stappen.

Gebruik en voordelen

Hoeveel punten kan ik maximaal sparen?

Om fraude te voorkomen kan je maximum 1000 punten sparen. Wanneer je 1000 punten hebt, moet je je punten inwisselen voor één of meerdere gratis producten. Pas na het inwisselen kan je opnieuw sparen.

Waarom zijn er sommige promoties niet in alle restaurants beschikbaar?

Onze restaurants worden uitgebaat door onafhankelijke franchisenemers. De beslissing om promoties aan te bieden aan klanten wordt dus lokaal bepaald door de franchisenemer voor zijn eigen restaurants.

De McDonald’s promoties zijn beschikbaar in deelnemende restaurants. Deze promoties komen aan de hand van je locatie tevoorschijn in de applicatie bij het onderdeel "Deals". Check regelmatig je app, want zo ben je zeker dat je geïnformeerd wordt wanneer er nieuwe promoties zijn.

Hou er rekening mee dat je maar 1 promotie kan gebruiken per bestelling.

Kan ik ook de McDonald’s app gebruiken als ik niet aangesloten ben op het internet?

Om gratis producten in te ruilen of promoties te gebruiken, moet je verbonden zijn met het internet. Je kan daarvoor de gratis wifi gebruiken die we in onze deelnemende restaurants aanbieden.

Hoe werkt het trouwe klantenprogramma en hoe kan ik genieten van de gratis producten?

Zodra je de McDonald’s App hebt gedownload en je hebt geregistreerd, kan je gebruik maken van het loyaliteitsprogramma. Hoe werkt dit juist? Als je de applicatie opent en naar het onderdeel 'Deals’ gaat, zie je bovenaan een groene kaart met een QR-Code op. Dit is jouw persoonlijke digitale klantenkaart. Wanneer je een bestelling plaatst, zal je deze code dus moeten scannen of zeggen dat je een klantenkaart hebt en deze door onze crew moeten laten scannen.

Problemen bij het scannen? Onder de QR code staat een cijfercode. Deze kan je aan de Kiosk intikken of aan de kassamedewerker doorgeven.

Hou er rekening mee dat je maar 1 promotie of loyalty reward kan gebruiken per bestelling.

Welke producten kan ik verkrijgen met mijn punten?

We hebben een aantal vaste producten geselecteerd waarvoor je jouw punten kan inwisselen. Je kan ook jouw favoriete product in een menu verkrijgen. Daarnaast kan je regelmatig ook tijdelijke producten verkrijgen in ruil voor je punten. Check je app regelmatig en mis geen enkel product.

Hoe kan ik mijn punten omruilen?

Kies het product dat je wilt ontvangen en controleer dat je voldoende punten hebt. Activeer deze code tijdens het plaatsen van de bestelling. Scan de QR code die in de app verschijnt aan de kiosk of McDrive (waar mogelijk) of laat hem scannen door onze medewerkers aan de McDrive of kassa.

Hou er rekening mee dat je maar 1 loyalty reward kan gebruiken per bestelling.

Beperkingen

Hoeveel promoties of loyalty rewards kan ik tegelijk gebruiken?

Je kan slechts van één promotie of loyalty reward genieten per bestelling

Elk product is een bepaald aantal punten waard. Hoe meer je langskomt bij McDonald’s, hoe meer punten je ontvangt, en hoe meer gratis producten je zal kunnen inruilen.

De punten die je met je bestelling verzamelt, zijn één jaar geldig. Ruil ze tijdig in!

Kan ik ingeruilde punten annuleren?

Neen, zodra je op de "Ik wil 'm nu"-toets klikt, heb je 20 minuten om je QR-code te scannen en jouw bestelling met het gratis product af te ronden. Als je de bestelling toch niet zou afronden, zetten we het geselecteerde product terug in jouw app, zodat je op een later tijdstip jouw gratis product kan inwisselen. Het is niet mogelijk om dit opnieuw in te wisselen voor loyalty punten.

Hoe lang blijven mijn punten geldig?

De punten die je met je bestelling verzamelt, zijn één jaar geldig. Ruil ze tijdig in!

We sturen je een maand voor het vervallen van jouw punten een pushbericht. Zorg er dus voor dat je onze pushberichten ontvangt als je hierover geïnformeerd wilt worden.

Waarom kan ik de app niet op een ge-roote device gebruiken?

Omwille van veiligheidsredenen kan je onze app niet met een gerooted toestel gebruiken.

Indien u onder Android een foutmelding krijgt dat uw toestel gerooted is kan u in Google Play op Play Protect klikken. Hiermee zal er gezocht worden naar kwaadaardige apps die ervoor zorgen dat u uw McDonald’s app niet kan gebruiken.

Waarom kan ik mijn loyalty kaart maar beperkt scannen?

Om fraude te voorkomen, is het scannen van je loyaliteitskaart bij een bestelling beperkt tot een aantal keer per uur en per dag. Om dezelfde reden kan je jouw app niet in verschillende restaurants scannen binnen een korte tijdsinterval.

Deze voorzorgsmaatregelen zou je niet moeten beletten de app op een normale manier te gebruiken. Mocht dat wel zo zijn, kan je een mailtje sturen naar mcinfo@be.mcd.com.

Wat moet ik doen wanneer ik een nieuwe telefoon heb?

Heb je de McDonald's applicatie verwijderd of ben je van gsm veranderd? Geen probleem! Het is mogelijk om je punten van je oude account te recupereren. Je moet enkel onze app downloaden en je daarop aanmelden met hetzelfde e-mailadres dat je gebruikte op de vorige app. Hierna krijg je al je punten terug.

Problemen oplossen

Wat als ik de QR-code scan, maar geen punten verkrijg?

Heb je je persoonlijke QR-Code (die vind je in de app bij deals bovenaan) gescand, maar krijg je na het afronden van de bestelling geen punten? Hou er rekening mee dat het enkele minuten kan duren voor deze op jouw account toegevoegd worden. Komen ze er toch niet bij? Dan kan je je kassaticket doormailen naar mcinfo@be.mcd.com. Wij voegen dan de punten graag voor je toe.

Waar kan ik mijn mening kwijt over mijn bezoek aan McDo?

Je kan ons altijd laten weten wat je vond van je bezoek via de Feedback-functie in de app.

Je hebt ook de mogelijkheid een mailtje te sturen naar mcinfo@be.mcd.com. Op werkdagen krijg je een antwoord binnen de 48H.

Download onze app

Je liefde voor McDo brengt meer op. Spaar je MyM Punten die je kan inwisselen voor gratis MyM Beloningen. Bovendien scoor je regelmatig exclusieve MyM Deals en toffe extra's, enkel voor onze app-gebruikers!